ARABAMANŞET

RX-Vision Mazda’dan Muhteşem Konsept

44’üncüsü düzenlenen Tokyo Motor Show’un en çok göze çarpan konsept otomobili, hiç şüphe yok ki Mazda RX-Vision’dan başkası değildi.

Mazda nın, evinde düzenlenen Tokyo Motor Show’a böyle bir konseptle gelmiş olmasına açıkçası pek şaşırmadım. Esas şaşırdığım şey, Mazda’nın neden böyle bir konseptle şimdiye kadar bizi tanıştırmaması oldu. Mazda’nın ‘geleceğe dönük vizyonu’ olarak tanıtılan konsept modelde, bütün otomobil hayranlarının sevdiği ancak bir yandan da nefret ettiği rotary motor dikkatleri çekti. Fakat bu kez, çekici bir tasarımın rotary motorla birleşmesi karşısında adeta akan sular durdu.

Arkadan itişli konsept modele, ‘KODO – Hareketin Ruhu’ tasarım felsefesi de eklenince, yeni Mazda’nın gerçekten de kendini gösteren bir otomobil olduğunu söylemek mümkün. Mazda’nın ser verip sır vermediği konseptin agresif ön yüzü, kocaman ızgarası, spoiler’ı ve hovarda ön camı ise ilk bakışta onu görenleri etkilemeyi başarıyor. ‘’Yiyorsa gel’’ dercesine sinirli bakan farları, kaputtaki hava girişleri, ince aynaları ve ‘muhteşem’ diyebileceğim vücut proporsiyonlarıyla RX Concept, tek kelime ile ‘harika’ bir siluete sahip. Arka kısımda bulunan çift egzoz çıkışı ve difüzör ise Mazda’nin RX Concept modelinde işi ne kadar ciddiye aldığını kanıtlıyor.

Kabine gelirsek, bu bölüm oldukça minimal tutulmuş ve sürücünün dikkatinin olması gerektiği gibi yolun dışına çıkması engellenmiş. Bununla birlikte deri kaplı konsol, özel kadranlar, bol bol kullanılan karbon fiber parçalar ve onlara eşlik eden yer yer küçük alüminyum ve ful alüminyum pedallar, bir konseptten beklenen tasarım detaylarının tümünü kapsıyor. RX Vision’da en çok hoşuma giden şeylerden biri ise manuel vitesin kullanılmış olması.

SKYACTIV-R adı verilen rotary motorla ilgili olarak ‘’Kaç beygir üretiyor?’’ sorusunun cevabı henüz verilmemiş olsa da Mazda’nın söylediğine göre konuyla ilgili AR-GE çalışmaları devam ediyor. Fakat SKYACTIV-R motorla, markanın rotary teknolojisine ne kadar bağlı olduğunu bir kez daha vurguladığını söylemek mümkün.

Görünen o ki sıradışı tasarımıyla dikkat çeken RX Vision Concept, piyasaya olduğu gibi sürülmeyecek; ancak bence Mazda bu tasarımı hayata geçirse, hiç de fena olmaz. Neticede konsept modelin Japon tasarımlarından pek de hazzetmeyen beni bile etkilemeyi başardığını söyleyebilirim.

“Nereden geliyor bu RX düşkünlüğü?” diye merak edenlere ise RX-7’nin, çocukluğumun spor otomobilleri arasında önemli bir yere sahip olduğu cevabını verebilirim. Ta ki RX-8 çıkana kadar… Üstelik bu konuda yalnız olmadığımı da biliyorum. Rotary motora yeniden dönüş yapan Mazda, büyük ihtimalle markadan kopmuş birçok insanı tıpkı benim gibi kendine bağlamayı başaracaktır ki bu, bence Mazda için büyük bir kazanım. Sonuç olarak söylenecek çok da fazla bir şey yok: Şu güzelliğe ve çekiciliğe bir de 10,000 devir motor eklendiğinde, Mazda yakında eski şaşalı günlerine kavuşabilir.

Generated by pixel @ 2021-07-28T23:08:14.293735

İlgili Haberler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu