Şimdi Shelby American, “KOD KIRMIZI” adlı 1.300 beygir gücündeki ikiz turbolu GT500 modeliyle karşımızda. 60. Yıl kutlamalarında tanıtılıcak Shelby ‘RED CODE’ modelinden 30 adet üretilicek.
Shelby American CEO’su Joe Conway, “Shelby American, 1967’de piyasaya sürülmesinden bu yana Shelby GT500’ün son teknoloji deneysel versiyonlarını üretti,” dedi ve ekledi, “inovasyon için bu test yatakları hiçbir zaman üretime geçmedi. zaman, araçlarımızı iyileştirmeye yardımcı oldu. 60 yıllık tarihimizde ilk kez deneysel bir arabayı sınırlı sayıda üretilen bir araca dönüştürüyoruz. CODE RED’in bir sürümüne olan büyük talep, yeteneklerimizi ve Ford Motor Company’nin harika Shelby GT500’ünün muazzam potansiyelini göstermek için bir fırsattır.”
Bir Kırmızı Kod Shelby
Yeni süper otomobilin tarihi, Shelby American’ın 2008 deneysel KOD KIRMIZI Shelby GT500’de süper şarj cihazını ikiz turbo ile değiştirdiği on yıldan daha eskiye dayanıyor.
O zamanlar, Nelson’ın Yarış Motorları tarafından yeniden tasarlanan 5.4 litrelik V8, gerektiğinde yüksek oktanlı yarış benzinini karıştıran çift beslemeli bir yakıt sistemine sahipti.
Shelby American, ısıyla başa çıkmak için soğutma kapasitesini geliştirdi ve araba için hıza duyarlı bir boost kontrolörü geliştirmek için AMS ile birlikte çalıştı.
Ancak, arabanın yüksek maliyeti ve aşırı doğası, üretim için uygun olmadığı anlamına geliyordu.
Şimdi hikaye farklıdır ve bu hikayeden dersler çıkarılabilir. Shelby American başkanı Gary Patterson, “KIZIL KOD, Shelby Mustang’lerin zirvesi olacak şekilde tasarlandı” dedi. “2008’de onu asla üretime sokmamamıza rağmen, birçoğu bir tane almak için can atıyordu. Mevcut nesil Shelby GT500 o kadar sağlam ve muhteşem ki, 14 yıl önce karşılaştığımız sorunların çoğu ortadan kalktı. CODE RED’in dönüşümü için o kadar mükemmel ki, isteyen uzmanlar için sessizce bazılarını oluşturmaya başladık. Başlangıçta resmi bir baskı sunmayı düşünmemize rağmen, talep o kadar güçlüydü ki çok az sayıda üretmeyi seçtik.”