ARABA

2022 Renault Austral’in örtüsü kalktı!

Yeni Renault Austral’in 2022 yılının son çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.

Uzun zamandır haberlerimize konu olan Renault Austral’in örtüsü nihayet kalktı! Kendisi, Arkana ve yeni Megane E-Tech %100 Elektrikli ile başlatılan C segmentinin en yeni üyesi olarak karşımızda. Yeni Renault Austral’in 2022 yılının son çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.

Yeni Austral’in yedi farklı gövde rengiyle sunulacağını belirterek başlayalım. Aracın en üst donanım seviyesinde çift gövde rengi uygulaması da mevcut durumda. Çıkacağı güne kadar hakkında birçok iddia ortaya atılan yeni Austral, çoğu elmas kesim 17 inç ila 20 inç arasında özel jant tasarımlarıyla sunuluyor.

İç mekana girdiğimizde, 12.3 inçlik gösterge paneli ile 12 inçlik dikey bilgi-eğlence ekranını bir araya getiren geniş OpenR ekranını görebiliyoruz. Yine ön cama yansıtılan yeni 9.3 inçlik yükseltilmiş gösterge ekranı ile araçtaki toplam ekran sayısında da artışa gidiliyor. Donanım seviyesine ve seçilen opsiyonlara bağlı olarak da yeni Austral’ın iç mekanında çeşitli değişiklikler yaşanabiliyor.

Yeni Renault Austral, İttifak’ın yeni nesil CMF-CD platformunu kullanan ilk Renault modeli olarak da bir ilke imza attı. Kendisi ayrıca dört tekerlekten çekişe sahip, 4CONTROL Advanced özellikli bağımsız süspansiyon seçeneği ile de tercih edilebiliyor. Biraz da güç aktarma organlarından bahsedelim o halde. Toplamda 200 beygir gücüne kadar kadar 400V beslemeli yeni nesil E-TECH Hibrit motorlar dışında, 130 bg 48V Mild Hybrid Advanced ve 140 bg / 160 bg 12V Mild Hybrid olmak üzere benzinli versiyonlar da sunulan seçenekler arasında.

Yeni Austral, kendi kendini şarj eden tamamen yeni bir E-TECH ‘tam hibrit’ motor kullanıma sunuyor. 1,2 litre 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motor, 1,7 kWsa lityum-iyon 400V batarya ve akıllı çok modlu debriyajsız bir şanzımandan oluşuyor ki bu da 200 beygir gücüne kadar güç üretilmesini sağlıyor. 

Renault, yeni Austral ile dizele bir alternatif getirerek yeni Mild Hybrid Advanced motorunu sunuyor. Sistem, yeni 1,2 litrelik 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motoru 48V lityum iyon batarya ve marş motoruyla birleştiriyor. 130 beygir gücü üreten motor ve manuel şanzıman, üstün sürüş keyfi sunarken yakıt verimliliğini ve CO2 emisyonlarını sınıfının en iyi seviyesinde (5,3 lt/100 km’den itibaren ve 123 gr/km CO2’den itibaren) tutuyor.

Yarı hibrit motor, yeni Austral’da sunulan birinci seviye hibrit motor ve Renault araçlarında zaten kullanılan 1,3 litre hacimli 4 silindirli turbo beslemeli direkt enjeksiyonlu benzinli motorla donatılıyor. Daimler ile birlikte geliştirilen motor, bir marş motoru ve 12V lityum iyon batarya ile destekleniyor. X-Tronic otomatik şanzımanla 140 bg veya 160 bg ya da manuel şanzımanla 140 bg olarak sunuluyor. Yeni Austral’daki 160 bg 12V yarı hibrit motor, 1.800 ile 3.500 RPM aralığında 270 Nm maksimum tork üretiyor ve 6,2 lt/100 km yakıt tüketimi ile 136 gr/km’den başlayan CO2 emisyon değerine sahip. 

Yeni Austral’in 4.51 metre uzunluğa, 1.83 metre genişliğe ve 1.62 metre yüksekliğe ve 2.67 metre uzun aks aralığına sahip olduğunun altını çizmeliyiz. Katlanabilir koltukların durumuna göre bagaj hacmi 500 ile 575 litre arasında değişiklik gösterebiliyor. Tam hibrit modeli ve ekstra donanımlarında hacim sırasıyla 430 ve 555 litreye düşüyor. İç saklama alanı ise ekstra 35 litrelik bir hacim sağlıyor.

Çok kollu arka akstaki yönlendirme sistemi ile arka tekerlekler ön tekerleklerin aksi yönünde maksimum 5° dönüyor. Böylece yeni Austral 10,1 metre dönüş çapı ile rakipsiz bir değere ulaşıyor. 

İlgili Haberler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu

Yapım Aşamasında

Tüm sistemimizi son teknoloji ile yeniliyoruz, çok yakın bir zamanda yeniden yayındayız!

Kısa Bir Mola...

This will close in 0 seconds